zondag 26 mei 2013

Kleedje

Om al mijn ufo's af te maken en ook nog dat wat ik nieuw koop te verwerken, werk ik af en toe in hoog tempo! Soms en zeker als het weer niet lekker is, heb ik veel tijd om achter mijn nieuwe naaimachine te kruipen.
Zo heb ik vorige week een kleedje gemaakt van blauw en wit. Ik had een bundeltje stof gekocht bij Merete in Grimstad toen we cursus hadden. Zag er leuk uit, maar wat zou ik er van maken????? Ik heb er toen witte stof bij gekocht voor tussen de blauw/witte blokken en blauwe fleece voor de achterkant.

Eerst een patroon maken op excel en de witte blokken knippen (snijden kan nog niet, want mijn snijspullen liggen in Ureterp.....)


 
Dan de blokken aan elkaar naaien:
 

De achter kan er tegenaan, quilten met mijn prachtige machientje en omzomen met de hand.

 
Het resultaat:



 
Ziet er leuk uit!
 
 
Omdat het eindelijk gelukt is om een huis te vinden, die we allemaal leuk vinden, kwam mijn collega Cecilie met een bos bloemen! Super lief!!!!!!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten