donderdag 13 oktober 2011

Weekje in Nederland en weven.

Vorige week zijn we weer in Nederland geweest. Gezellig de familie dichtbij en hier hebben wij veel gebruik van gemaakt. We hebben de deur plat gelopen bij mijn ouders, waar Femke zich lekker thuis voelt. Met de familie bowlen en eten was een wens van Maaike, die is uitgekomen!! Ben heeft de tuin alvast winterklaar gemaakt. We hebben een extra grote dakkoffer gekocht, zodat we extra veel mee konden nemen. Na een heerlijk weekje hebben we de auto helemaal volgepropt en zijn weer naar het noorden gereden uitgezwaaid 's morgensvroeg door Femke en opa. Maaike een beetje klem achterin, maar dat mocht de pret niet drukken. Het huisje hier komt steeds meer met onze eigen spullen te staan.
Maaike had in de auto de achterkant van haar telefoon tussen de stoel laten vallen, maar het was best vol daar. Nadat ik een foto had genomen, konden we de exacte plaats achter halen!! Het achterkantje was weer terecht.

Maaike had het raam van haar slaapkamer open laten staan en omdat het 21 graden was toen we weg gingen, stonden lekker alle binnendeuren open. Helaas was het 1 graad buiten toen we thuis kwamen en de binnentempertatuur was toen 9 graden. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr. Gauw slapen in onze warme bedjes en zondag de boel lekker opgestookt.

Gisteren mijn eerste weefavond gehad. Het begint om 6 uur, behoorliijk lastige tijd. Dan maar om 5 uur eten, want erna is ook geen optie, want de avond duurt tot 10 uur. In de lesruimte staan 13 weefgetouwen, waarop verschillende mogelijkheden zijn. Van vloerkleden tot tafelkleden of placemats. De noren zijn gek op kleedjes, op de grond, op de tafel, op het bijzettafeltje, één voor het eten, één voor de zondag enz enz... Ik ben begonnen met een vloerkleed van ongeveer een meter breed en ik stop na 12 lessen. Die kan ik naast mijn bed leggen, zodat de kramp niet gelijk in mijn voeten schiet. Gelukkig ben ik niet de enige beginner. Andere cursisten zijn gemiddeld zo'n 20 jaar ouder dan ik, maar zeer gezellig. Halverwege wordt er koffie gedronken en de bedoeling is dat elke les iemand anders iets lekkers erbij mee neemt. Echt husflid!!!!!

Ik ben uiteindelijk 10 cm opgeschoten, dus naar mijn berekening nu wordt het een kleed van 120 cm na 12 lessen. Misschien kan ik volgende keer iets sneller werken........ 2 meter is het doel!! Eerst de weeftechniek beter onder de knie krijgen. 





Op dit moment is het prachtig weer, wel een beetje koud. Ik moest vanmorgen de ruit van de auto krabbelen, omdat ik een afspraak had in Kristiansand. De komende dagen worden ook mooi, maar koud.

Misschien kan de was wel vriesdrogen...........




Geen opmerkingen:

Een reactie posten