maandag 15 april 2013

Snijbonen

Er is hier in Noorwegen niet zo heel veel keuze in groente. Niet zoals in Nederland kan je naar de markt en heb je keuze genoeg. Maar ik vind snijbonen zo lekker!! Ik heb ze hier nog niet kunnen vinden. Omdat we de paasdagen gezellig door hebben gebracht in Nederland, ben ik met mijn zusje en Femke gezellig zaterdagochtend naar de markt in Rotterdam geweest. Heerlijk!! Niet alleen gezellig, maar ook handig. Ik heb 3 kilo snijbonen gekocht en Femke mocht ze dragen. Femke had precies een jaar haar rijbewijs en daarvoor hebben we lekker koffie gedronken bij een tentje op de Meent.

Maar ja, die bonen hebben we uiteindelijk meegenomen naar Noorwegen. Ik heb ze gesneden, (met de hand, want de snij-onderdelen van mijn Kenwood liggen in Ureterp) en 5 minuten gekookt. Snel afgekoeld in de vergiet met koud water en in de vriezer gedaan. Nu hebben we lekker weer een aantal keren snijbonen op het menu. MMMMMMMMMMMMMM lekker!!


Mijn chinese collega Hong vertelde dat zij ook graag snijbonen lust, maar voor haar is het niet zo makkelijk om een paar kilo in China te halen... Maar er is een toko in Kristiansand, waar je snijbonen kan kopen!!Hong zei dat ik wel op donderdag moest gaan, want dan is de aanvoer vers.
Als mijn voorraad uit de vriezer op is, ga ik zeker naar die toko in Kristiansand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten