zondag 31 januari 2016

Alweer de laatste dag van januari


Wat gaat het toch snel, alweer de laatste dag van januai. Na heel veel sneeuw en kou is er nu weer een periode van milder weer aangebroken. Zo tussen de -1 en +5 met af en toe regen of sneeuw.
Ik weet niet zeker of dat beter is...... regen is echt niet fijn als het een beetje vriest. Maar als de zon schijnt, zijn de plaatjes weer prachtig!
Heel koud, - 20!!!







En weer wat warmer. Binnen een week konden we weer gras zien!


Vandaag zijn Ben en ik van 3B naar Flakkefossen gelopen. Best glad, maar goed te doen met het zonnetje er bij :-)





 -------------------------------------------------------------




Afgelopen 14 dagen was het me gelukt om weer wat nieuwe recepten uit te proberen. Uit een noorse recepten agenda van 2016 heb ik een januari recept gemaakt:kerrie-kippensoep. Dat gaan we zeker nog een keertje maken. Zeer smakelijk!

Voor de soep had ik peterselie nodig.Omdat mijn kruidentuin onder een dikke laag sneeuw lag, had ik het in ieder geval niet vers. Maar taadaa.... ik had wat ingevroren en dat kon ik nu mooi gebruiken. Gaat echt heel goed!












Van mijn franse collega begreep ik dat blanquette lekker was. Ze had het mee als lunch en het zag er inderdaad lekker uit. Op het internet heb ik gezocht en kwam bij een Allerhande-recept uit: Blanquette de veaux. Alleen heb ik de veaux vervangen door kip. Het is wel wat werk en omdat je de bouillon niet helemaal op gebruikt, heb ik nog maar een extra pan soep gemaakt hiervan.

De blanquette was heerlijk, ook dit recept gaat nog wel wat keertjes herhaald worden!!

Voor de recepten is mijn target gehaald!! Joehoe!!

------------------------------------------------------------------------

De afgelopen tijd heb ik gebreid aan het kussen met schaapjes. Deze is af en staat mooi op mijn rode stoel. Blij blij blij!!


Lekker lunchen en lezen in een boek van Arne en Carlos!


Het resultaat! Zie je de schaapjes??






Geen opmerkingen:

Een reactie posten