zondag 17 januari 2016

Veel sneeuw!

17 Januari

Het heeft de afgelopen 14 dagen alleen maar gesneeuwd. En vandaag was de eerste dag dat de zon weer tevoorschijn is gekomen. We waren even bang dat ie nooit meer terug zou komen....
Het is alleen bitterkoud, vanmorgen was het - 18 graden. Vanmiddag hebben we ons buiten gewaagd, maar ook -14 is heeeeeel koud. Maar wat een mooie wereld!



























 ------------------------------------------------------------------

Vorige week heb ik een nieuw recept geprobeerd. Maaike is bezig met een challenge: 100 dagen zonder toegevoegd suiker. Om haar tegemoet te komen, heb ik een kruidkoek gemaakt zonder suiker. Ik nam maar aan dat ze wel Agave- en Maplesiroop mocht.:-)

Ik heb een recept van kruidkoek gezocht en de suiker vervangen door Agave- en Maplesiroop. De koek was heel lekker, ondanks dat ie niet een schoonheidsprijs zal winnen.

250 gram bloem
250 gram noten en zaden mix
1 ei
bakpoeder
kaneel, koekkruiden en gemberpoeder
200ml melk
Agave- en Maplesiroop



 175 graden C - 55 minuten in de oven

Voor het nieuwe recept van deze week heb ik Ben gevraagd of hij interesse had in een ander soort verjaardagstaart.Misschien was hij wel zat van een appeltaart.  ;-)  Maar nee, ook nu heeft hij een appeltaart gekozen. De uitdaging van elke week een nieuw recept is in week 3 al de mist in gegaan. Ik laat me echter niet uit het veld slaan en heb voor komende week wel al een nieuw recept opgezocht. Misschien gaat het me de volgende weken wel lukken.



-----------------------------------


De quilt en trui van mijn uitdaging liggen nog lekker te wachten tot ik met ze zal beginnnen. Ik had nu veel meer zin iets anders.

In december heb ik een nieuw boek gekocht en heb erg veel zin om de sjaal die op de voorkant staat te maken. Ik heb gezocht naar garen voor deze sjaal, maar ik heb nog zoveel wol liggen, niet genoeg voor de gewenste sjaal. Maar eigenlijk moet ik deze wol wel gaan gebruiken. Had dus wel genoeg  voor een kussenhoes met schaapjes naar patroon uit dit boek. De schaapjes beginnen vorm te krijgen.



Ook mijn quiltje van Nederland begint vorm te krijgen. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er nog bij zal borduren. Moet nog maar even verzinnen......





Geen opmerkingen:

Een reactie posten