zondag 11 december 2011

Gladheid en Kerstmarkt




Deze week ben ik weer heen en weer gereden van Birkeland naar Kristiansand. dat valt op zich niet tegen, want er bestaat hier niet zoiets als erge drukte. De snelheidsgrens is bijna de gehele weg 60 of 70 km per uur. Ik rij dus lekker relax naar mijn werk toe.
Na een week volop informatie, mocht ik eindelijk donderdag ook zelf iets gaan werken. Ik heb orders uitgestuurd om materiaal te bestellen bij verschillende firma's. Totaal ander werk, maar volgens mij wordt het wel leuk. Mijn collega's doen in ieder geval hun best om het me naar de zin te maken. Wat wel apart is, is dat ik zelf mijn telefoon en laptop moest aansluiten. En omdat ik zo verwend ben bij mijn 'oude' werk, begrijp ik er niets van en staat mijn telefoon alleen mooi te wezen op mijn bureau!! Volgens mij komt het komende week goed en krijg ik hulp van deze of gene (hoop ik).

Donderdag reed ik terug van mijn werk. Ik ben om 4 uur klaar en dan is het net nog een beetje licht. Alles ging voorspoedig en ik draaide de oprit naar Birkenes op........remde een beetje...... Ik dacht dat de auto kapot was en de remmen naar z'n grootje. Met veel stuurwerk heb ik de auto op de rijbaan kunnen houden en voorzichtig heb ik 'm voor de garage gereden. Ben kwam thuis met de oorzaak, het was super glad!!!! Donderdagavond heeft Ben Maaike bij een vriendinnetje opgehaald en toen viel alles gelukkig weer mee.

Vrijdagochtend echter......... was het tot aan de voordeur één grote spiegel!!!!




Na 2 meter te hebben gereden, was ik een meter opzij gegleden. Als echte vrouw heb ik Ben geroepen!! HELP HELP Mijn ridder op het witte paard heeft de auto inderdaad tot op de weg 41 gereden, zodat ik weer zeer relaxed naar mijn werk kon rijden!! Weg 41 wordt gestrooid!!
De winter is ingetreden!!!!


Zondag was er een kerstmarkt bij het museum, waar Ben dugnad (vrijwilligerswerk) doet. Vanuit Birkenes kan je over de berg naar het museum lopen en daar hadden we wel zin in. Het werd een spannende tocht, want ook in het bos en op de berg was het glad. Maar wij zijn niet voor één gat te vangen en zijn al glibberend naar Tveide gelopen. De kerstmarkt was niet echt groot, maar wel gezellig. Ook de juf van mijn weefcursus stond daar haar spulletjes te verkopen. Misschien koop ik volgende keer wel een Birkenestrui van haar.
Wel hebben we een kransekake gekocht, mmmmmmmmmmmmmm. Lekker. Hij ligt in de vriezer te wachten tot de kerst! (Zonder de vlaggetjes).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten