zondag 4 december 2011

Hard werken!!

Eindeijk hebben wij ons huis verkocht en ben ik een week van te voren naar Nederland gevlogen om alvast te beginnen met inpakken. Na een weekend wat doosjes inpakken en winkelen in de Oosterhof moesten we er maandag toch echt aan beginnen. Edith kwam helpen en we hebben een hele dozenmuur gemaakt. Dinsdag kwam mijn vader helpen met het uit elkaar halen van de kasten. Dat kost altijd veel meer tijd dan je denkt. Maar goed, na een dag stond een deel buiten wat we weg wilden doen, zodat dat door grof vuil kon worden opgehaald. Ook woensdag had ik weer hulp van mijn vader en kwam Eef ook mee helpen. In de loop van de dag waren Maaike en Ben ook aanwezig. Maaike is lekker bij oma langs gegaan en Ben mocht meteen aan de slag. Na woensdag hadden we echt wel het idee dat we het gingen halen!!

Donderdag moesten we de machtiging tekenen bij de notaris, dus een korte pauze werd ingelast.

Na deze pauze hebben we de lampen eraf gehaald, het gereedschap uitgezocht en alvast het meeste beneden in de woonkamer gezet. De verhuizer zou vrijdag om 10.00 uur komen!

Vrijdag kwam de verhuiswagen om 12 uur en met behulp van Sandra waren de laatste spullen, ook de wasmachine beneden gebracht en kon het laden beginnen. In 4 grote houten containers zijn de spullen geladen en mee genomen naar Friesland totdat we een plekje hier in Noorwegen hebben gevonden om ze neer te zetten. Het grote zoeken naar een leuk huis op een lekker plekje is begonnen!!

Zaterdag zijn we terug gereden naar Noorwegen en na een woeste zee om 12 uur weer in Birkenes aan gekomen.

Zondag heerlijk uitgerust na een behoorlijk intensieve week.

Bedankt allemaal voor jullie hulp!!
Papa, mama (voor het verzorgen van onze lunches en avondmaaltijden, koffie en lekkers), Edith, Eef, Sandra en Paul (een klein beetje ;-))

Maandag ben ik gelijk aan de slag gegaan bij Elkem. In de eerste week heb ik voornamelijk veel informatie tot mij gekregen. Hele dagen heb ik product- en systeemkennis overgedragen gekregen. Ik heb niet het idee dat ik enige bijdrage nog heb kunnen leveren, maar dat komt volgende week vast goed.

Gisteren nog naar het Sørlandsenter geweest en daar kadootjes voor de kerst en een noorse houtmand gekocht. Staat reuze gezellig.
En wat zal er in die kadootjes zitten??????????????


Vandaag nog een klein beetje Sinterklaas gevierd met allerlei lekkers. Jammer dat we dat missen, vooral voor Maaike, maar we hebben het hier toch een pietsie gevierd en de nederlandse Sint was al met haar op pad geweest voor een mooie ring!! DANK U SINTERKLAASJE!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten